LET’S GO ON A DEEPSLEEP TRIP

EEN GOEDE SLAAP VOOR EEN OPTIMAAL GEHEUGEN

– 2 minuten leestijd –

Over het algemeen staan studenten er niet om bekent dat ze op tijd naar bed gaan en voldoende nachtrust krijgen. Bij veel studenten (scholieren) wordt er pas last-minute geleerd voor een examen of proefwerk. Dit betekent vaak nachten doorhalen om te leren, niet beter wetende dat er een andere manier bestaat om met hetzelfde stel hersenen betere cijfers te halen!

Slaap in het kort

Eén op de vijf Nederlanders van 12 jaar en ouder heeft problemen met slapen. Daarbij zijn de slaapproblemen onder de vrouwen groter dan bij de mannen.

De slaap kun je onderverdelen in hoofdzakelijk 2 fases: de diepe non-REMslaap en de REMslaap of droomslaap. Beide zijn ze erg belangrijk voor groei, lichamelijk herstel, het geheugen en voor de stabiliseren en verweking van emoties. Een goede nacht slaap maakt je oplossingsgericht en creatief. ‘Er een nachtje over slapen’ is dus niet zomaar uit de lucht gegrepen.

hoeveel slaap heb je nu nodig?

Minder dan 7 uur slaap geeft al serieuze gezondheidsrisico’s die er niet om liegen: kanker, alzheimer, hartaandoeningen, obesitas, diabetes en psychische aandoeningen. Daarnaast is niet bevordelijk voor je geheugen en concentratie, èn je productiviteit gaat enorm achteruit (bekijk hier de voordelen van een goede slaap). Om aan de behoeften van je lichaam te voldoen heb je 7 tot 9 uur slaap nodig. Het punt met mensen die een slaaptekort hebben, is dat ze niet meer in staat zijn te zien dat ze een slaaptekort hebben. Klachten zijn al zo normaal geworden, dat ze ze al voor lief nemen.

kun je slaap inhalen?

De misvatting heerst dat je slaap kunt inhalen, slaap kun je niet inhalen! Je kan de behoefte van je hersenen niet on-hold zetten tot een moment het jou uitkomt om aan die behoefte te voldoen. Zo werkt dat niet in het lichaam. Is nachten doorhalen om te studeren of te vaak tot in de vroege uurtjes op stap dan wel zo slim?

slaap en studeren

Je diepe slaap is essentieel om alles was je hebt geleerd in het geheugen vast te leggen. Een goede nachtrust, met voldoende diepe slaap, zorgt voor een verbetering van het geheugen van 20 – 40%! Dat is niet niks als je weet wat dat kan betekenen bij het blokken voor examens. Het kan het verschil zijn tussen voldoende of onvoldoende. Slagen of zakken.

Conclusie

Wil je je schoolprestaties verbeteren werk dan aan je slaapkwaliteit en zorg dat je voldoende slaap krijgt.

Bij House of Deepsleep verbeter je met natuurlijke tools je slaapkwaliteit.

STUDENTEN INSPIREREN MET EEN  LEZING/WORKSHOP OVER HET BELANG VAN EEN GEZONDE NACHTRUST?

De voordelen van een gezonde nachtrust

Het vebetert je gezondheid en voorkomt ziekte

Het verbetert je geheugen, leervermogen en concentratie

Het vermindert pijn en minder medicatie is nodig

Het zorgt voor onspanning en rust

Het maakt emotioneel stabieler, vermindert angst en depressie

Je wordt productiever op je werk, thuis of op school

Je wordt er creatiever en oplossingsgerichter van

Je krijgt er meer energie van

Het zorgt voor hormoonbalans en verhoogt de vruchtbaarheid en libido (m/v)

Het verbetert je intuïtie en observatievermogen

Bij house of deepsleep kun je op een natuurlijke en holistische manier werken aan je slaapkwaliteit en goede nachtrust.

_

House of Deepsleep is een plek waar je kunt werken aan je slaapprobleem of als je je slaapkwaliteit wilt optimaliseren om te profiteren van de vele voordelen van een gezonde slaap. Een persoonlijke aanpak vraagt om een fysieke plek waar je je veilig en thuis voelt èn een digitaal huis voor ondersteuning als je thuis bent.

Ik heb een methode ontwikkeld waarbij ik gebruik maak van verschillende bewezen technieken (lees meer) die voor jou de sleutel zijn voor een goede nachtrust en daarmee een antwoord op jouw fysieke e/o mentale gezondheidproblemen. Bekijk hier nog eens de voordelen die een gezonde slaap met zich meebrengt.

Liefs Jennet

BLIJF OP DE HOOGTE!

error: Content is protected !!