LET’S GO ON A DEEPSLEEP TRIP

GOED SLAPEN KUN JE LEREN

– 3 minuten leestijd –

Bij House of Deepsleep kun je op een natuurlijke manier werken aan je slaapkwaliteit en je nachtrust optimaliseren. Goed slapen is fundamenteel voor je gezondheid en je geluk. Helaas wordt er nog te vaak gebruik gemaakt van slaapmedicatie, een alcoholische versnapering of het vrij verkrijgbare melatonine, zonder te weten wat het uiteindelijke effect ervan op je slaapkwaliteit is. Hieronder leg ik uit met welke technieken we werken.

1) VOEDING & VITAMINEN

Je voeding en je drinken hebben een grote invloed op je nachtrust, wat je eet en drinkt, de momenten waarop en hoeveel. Als orthomoleculair therapeut, voedings- en suppletie-adviseur, kijk ik samen met jou naar je dieet om te zien waar er verbeterpunten zijn t.o.v. je slaapkwaliteit. Wat kun je beter weglaten en wat kun je juist toevoegen om je slaapkwaliteit te verbeteren.

2) Bloedsuikerspiegel

We kijken of er sprake is van sterke bloedsuikerspiegel schommelingen overdag en ‘s nachts. Een stabiele bloedsuikerspiegel is noodzakelijk voor een goede nachtrust.

3) VETZUURBALANS

Essentiële vetzuren, met name omega-3 vetzuren, zijn van essentieel belang voor de aanmaak van melatonine. Er kan een vetzuurprofiel opgemaakt worden, waarmee we kunnen kijken naar de verhouding omega-3 vetzuren/omega-6 vetzuren en indien nodig verbeterpunten in de voeding aanbrengen of ondersteunen met een goede kwaliteit supplement.

4) SPIJSVERTERING & DARMEN

We kijken naar de spijsvertering en de functie van de darmen. Een optimale darmfunctie is erg belangrijk voor een goede nachtrust met een goede slaapkwaliteit. 90% van de serotonine wordt aangemaakt in de darmen, daar heb je een goede darmflora voor nodig. Serotonine is een natuurlijke rustgever en goed voor je geluksgevoel, maar ook dé grondstof voor melatonine!

5) hormoonbalans

Alles wat je hormonen ontregelt zorgt ook voor een verstoring in de aanmaak van het hormoon melatonine, dat essentieel is voor een goede slaapkwaliteit. Zo zorgt een disbalans in de hormoonhuishouding voor een slechte nachtrust en zo zorgt een slechte nachtrust voor een disbalans in de hormoonhuishouding. Samen gaan we kijken hoe je uit die vicieuze cirkel kunt komen en werken we aan hormoonbalans.

6) MINDFULNESS & ONTSPANNING

Stress (chronische) is een grote speler bij een slechte nachtrust. Stress verstoort het dag-/nachtritme, zorgt voor veel pieker en malende gedachten en daarbij grijpen we bij stress vaker naar ongezond gemaksvoedsel en alcohol dat je slaapkwaliteit zeker niet ten goede komt.

We maken gebruik van ademhalingstechnieken en effectieve ontspannen vormen van yoga, zoals yin en restorative yoga als de nog meer passieve vorm van yoga: yoga nidra (slaapyoga). Bij het volgen van sessies of een workshop krijg je een mp3 met yoga nidra mee voor thuis.

7) MINDSET

Hoe denk jij over je slaapprobleem? Je wilt er natuurlijk graag vanaf, maar je strijd met slapeloosheid accepteren is een belangrijke stap in het proces naar een goede nachtrust. We werken aan het vertrouwen van een goede nachtrust.

8) HYPNOTHERAPIE

Soms zijn er overtuigingen betreft de slaap of denk je een slaapprobleem te hebben, maar heb je die eigenlijk niet (het komt voor). Vaak worden mensen angstig om te gaan slapen, bang voor de slechte nachtrust. Overtuigingen kunnen met behulp van hypnotherapie vanuit het onderbewust worden aangepakt. Dit gebeurd altijd in combinatie met een verandering van mindset over de slaap.

9) LEEFSTIJL & SLAAPHYGIËNE

Een woord waar je misschien nog nooit van gehoord hebt, maar een gezonde slaaphygiëne is erg belangrijk voor een gezonde nachtrust met een goede slaapkwaliteit. Denk hierbij aan o.a.: de condities van je slaapkamer, je bed, kussen, omgevingsgeluiden, telefoon/computer/tablet gebruik in de avond…

____

Niet inslapen, niet doorslapen, onrustig slapen, veel piekeren etc. Maak je niet genoeg effectieve slaapuren van een goede kwaliteit dan heeft dit een serieus nadelig effect op je gezondheid en je geluk. 

Zoals je hierboven hebt kunnen lezen hebben we bij House op Deepsleep een brede kijk op het aanpakken van jouw slaapprobleem en het verbeteren van jouw slaapkwaliteit,

Wil je nog even een reminder van de voordelen van een gezonde nachtrust met een goede slaapkwaliteit?
Kijk hier

EEN GEZONDE NACHTRUST IS EEN KOSTBAAR BEZIT!

De voordelen van een gezonde nachtrust

Het vebetert je gezondheid en voorkomt ziekte

Het verbetert je geheugen, leervermogen en concentratie

Het vermindert pijn en minder medicatie is nodig

Het zorgt voor onspanning en rust

Het maakt emotioneel stabieler, vermindert angst en depressie

Je wordt productiever op je werk, thuis of op school

Je wordt er creatiever en oplossingsgerichter van

Je krijgt er meer energie van

Het zorgt voor hormoonbalans en verhoogt de vruchtbaarheid en libido (m/v)

Het verbetert je intuïtie en observatievermogen

Bij house of deepsleep kun je op een natuurlijke en holistische manier werken aan je slaapkwaliteit en goede nachtrust.

_

House of Deepsleep is een plek waar je kunt werken aan je slaapprobleem of als je je slaapkwaliteit wilt optimaliseren om te profiteren van de vele voordelen van een gezonde slaap. Een persoonlijke aanpak vraagt om een fysieke plek waar je je veilig en thuis voelt èn een digitaal huis voor ondersteuning als je thuis bent.

Ik heb een methode ontwikkeld waarbij ik gebruik maak van verschillende bewezen technieken (lees meer) die voor jou de sleutel zijn voor een goede nachtrust en daarmee een antwoord op jouw fysieke e/o mentale gezondheidproblemen. Bekijk hier nog eens de voordelen die een gezonde slaap met zich meebrengt.

Liefs Jennet

BLIJF OP DE HOOGTE!

error: Content is protected !!